8. 12. 2021
Nejlépe si člověk zapamatuje to, co si může vyzkoušet.
Když okolnosti, probíraná látka a technické možnosti dovolíJ, snažíme se teoretické učivo co nejvíce zpestřit a spojit s praxí. Šesťáci vytvářeli z přírodnin model Sluneční soustavy a určovali vzdušnou vzdálenost různých míst na Zemi pomocí globusu. Ve fyzice přelévali vzduch pod vodní hladivou a ověřili si tak, že plynné látky jsou tekuté.
Osmáci si vyzkoušeli odpařováním rozlišit pitnou, destilovanou a slanou vodu. Také připravovali slané roztoky o různém hmotnostním složení, aby se přesvědčili, že hustota těchto roztoků je různá. Porovnávali filtraci v závislosti na použití různých filtrů- kromě doby filtraci jim šlo i čistotu filtrátu.
Deváťáci rozlišovali anorganické a organické látky podle chování při zahřívání.
To je jen výběr činností. Určitě v nich budeme i nadále pokračovat.
Mgr. Jana Halířová