CHARAKTERISTIKA VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Náš program je ovlivněn umístěním naší školy v centru přírody.
„FILOSOFIÍ NAŠÍ ŠKOLY JE ROZVÍJENÍ FANTAZIE, PŘEDSTAVIVOSTI, SAMOSTATNOSTI A ZDRAVÉHO SEBEVĚDOMÍ DĚTÍ CESTOU PŘIROZENÉ VÝCHOVY, PĚSTUJEME V NICH LÁSKU K LIDEM A K PŘÍRODĚ. RESPEKTUJEME OSOBNÍ A SPECIFICKÉ ZVLÁŠTNOSTI JEDNOTLIVÝCH DĚTÍ. NAŠÍM CÍLEM JE DOBŘE PŘIPRAVIT DĚTI PRO VSTUP DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY."
CÍL NAŠEHO PROGRAMU
Cílem našeho programu je příprava dítěte pro život ve společnosti, v soužití s přírodou. Zabezpečením příjemného a podnětného prostředí harmonicky rozvíjíme duševní a fyzické stránky dítěte, rozvíjení se v právoplatného člena naší společnosti.Individuálním přístupem rozvíjíme poznávání sebe, snahu o poznávání všeho nového.
KONCEPCE VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍ
Hlavním záměrem je rozvíjení fantazie a představivosti dětí, vzdělávání dětí přirozenou cestou, tzn. prostřednictvím prožitků, praktických zkušeností, experimentů, řízené a spontánní aktivity vyváženě zařazované do denního režimu.
FORMY, METODY VZDĚLÁVACÍ PRÁCE, PROSTŘEDKY PLNĚNÍ CÍLŮ
Organizace práce s dětmi je řízená a spontánní. Pracujeme ve skupinách, dvojicích,
individuálně i kolektivně. Cíle plníme pomocí teoretické části, ale hlavně praktickými
činnostmi a prožitkem dětí. Proto využíváme prostory školy, zahrady, pobyt
v přírodě, ale i ve městě. Snažíme se naučit děti žít v sounáležitosti s přírodou, chránit ji.
CHARAKTERISTIKA VZDĚLÁVACÍHO PROGRAM
Vzdělávací program je maximálně přizpůsoben všem vývojovým, sociálním a emociálním potřebám dětí. Je vázán na individuální potřeby dětí třech věkových skupin. Upravujeme ho dle potřeb dětí na základě prováděné evaluace a dle věkového rozložení třídy. Dítě rozvíjíme prostřednictvím různých činností a aktivit. V našem ŠVP jsou obsaženy všechny vzdělávací oblasti. Celým programem prolíná environmentální výchova. Cíleně se věnujeme grafomotorice.
Každá třída pracuje podle třídního vzdělávacího programu.
Náročnost každé nabídky je upravena vzhledem k věku a schopnostem dětí. Snažíme se pracovat s dětmi v malých skupinkách, individuálně.
Každé téma má předpokládaný časový plán, který se ale upravuje dle potřeb dětí a pedagoga. Součástí našeho programu jsou i environmentální výchova a grafomotorická cvičení.